Selecteer een pagina

De Commissie Hoger onderwijs Informatica Plan (CHIP) was eind jaren tachtig één van de eerste commissies die schreef over wat het onderwijs zou moeten met de snel opkomende informatietechnologie. Het is nu nauwelijks voor te stellen dat jongeren in hun opleiding moesten leren omgaan met computers. De inhoud van lesprogramma’s werd hierop aangepast, omdat ICT steeds meer in de beroepspraktijk voorkwam. De opkomst van ICT en de inzet daarvan in het onderwijs bracht ook vraagstukken met zich mee. Denk aan de vraag hoeveel computers ingezet moesten worden. In de beginjaren werd vooral gebruikgemaakt van fat client-architecturen. Eén van de uitdagingen hiermee was dat alle applicaties lokaal stonden, waardoor de beheerlast hoog was. Door het feit dat e-leren en de elektronische leeromgevingen in opkomst waren, was het niet langer verstandig om vast te houden aan lokaal beheer. Daarom werd er overgegaan op een thin client-architectuur, waarbij meer werd gevirtualiseerd en de applicaties flexibeler beheerd konden worden.

Ontdek hoe studenten ICT & innovatie echt ervaren, lees het onderzoek.

Hoe IT & innovatie echt ervaren wordt?

Hoe ervaart de digitale student de IT & innovatie van Nederlandse educatie instellingen? Meer dan duizend leerlingen deelden hun mening: 
  • De impact van een IT-omgeving op verzuim
  • Personal analytics als stimulatie
  • Mismatch tussen studie en toekomstige banen
  • Cross-school learning

De Digitale Student is onderzocht door New Day at Work. Met de verzamelde informatie werken wij aan onze digitale werkplek: Workspace 365 voor educatie.

New Day at Work B.V.
Berencamperweg 6D, Nijkerk
030 711 67 25
gijs@dedigitalestudent.nl